Ringsted Vægtløftning blev stiftet den 16/10-1968 og har således i 2008 fejret 40 års jubilæum. Klubben er medlem af Dansk Vægtløftnings Forbund samt af Danmarks Idræts-Forbund.

Ringsted Vægtløftning har hold for både vægtløftning og motion (styrketræning).

Klubben har omkring 120 medlemmer – heriblandt piger. Medlemmernes alder strækker sig fra 13 til 75 år.

Da vægtløftningen betegnes som “sportens sport”, træner vi også hold fra andre klubber med henblik på at styrke disse medlemmers grundform.

Vægtløftning gør dig stærk, smidig og hurtig – og er for hele familien.

Vore uddannede trænere hjælper dig med at udvikle de rigtige løfteteknikker, så du kan løfte mange kilo uden at ødelægge både ryg og lemmer.

Klubben tilbyder deltagelse i nationale og regionale stævner.

Og i klubben er der et enestående socialt sammenhold. Kom og vær med!

Her finder du os

Træningen foregår i Ringsted Hallerne i vægtløftningskælderen.

Ringsted Hallernes adresse er: Tvær Allé 8, 4100 Ringsted.

Åben rutevejledning

Hvis du ønsker at træne

Hvis du ønsker at træne vægtløftning hos os, kan du enten kontakte et bestyrelsesmedlem og høre nærmere herom, eller du kan møde op til træning en mandag eller onsdag kl. 19.00 og kontakte en træner.

Ønsker du at træne styrkeløftning / motion, er det bedst, hvis du kontakter et bestyrelsesmedlem først for nærmere aftale.

Har du et helt hold, som du vil tilmelde, skal du kontakte formanden eller kassereren for nærmere aftale.

Telefonnumre til bestyrelsesmedlemmer findes under Bestyrelse.

Priser og træningstider kan du finde under Kontingent og Træningstider på denne side.

Klubbens profiler

Marga Jørgensen

Marga Jørgensen er klubbens absolutte stjerne. Ud over at være aktiv træner og hjælpe nye stjerner på vej, er hun indehaver af et hav af medaljer: Hun er både verdensmester, Europamester, nordisk mester, Danmarksmester og Sjællandsmester i vægtløftning. De fleste af mesterskaberne har hun vundet mere end 10 gange!

Ved World Masters Game 2009, som blev afholdt i Sydney i oktober 2009, lykkedes det Marga at sikre sig verdensmesterskabet for 11. gang. Med en kropsvægt på 53 kg. præsterede hun 49 kg. i træk og 63 kg. i stød, hvilket gav hende en 2-kamp på 112 kg. Det var samtidig en europæisk rekord i kvinde-aldersgruppen 50-54 år.

Ud over medaljerne er hun hædret ved optagelse i vægtløfternes Hall of Fame.

I 2010 blev Marga også kategori 1 dommer, dvs. hun kan dømme vægtløftning på OL-plan.

Kontingent

Ungdom (under 17 år)
175,- kr. pr. kvartal

Junior (17-20 år)
200,- kr. pr. kvartal

Senior (fyldt 21 år)
250,- kr. pr. kvartal

Masters (fyldt 35 år)
250,- kr. pr. kvartal

Ønsker du – som motionist eller styrketræner – kun at træne i vintermånederne, kan du aftale med kassereren, at du kun opkræves kontingent i oktober og januar.

Støttemedlemsskab

Passivt medlemsskab 100 kr. pr. år, som opkræves i januar.

Passivt medlemsskab er et støttemedlemsskab, som ikke giver dig adgang til at træne.

Hold

Klubber, skoler og andre, der kan stille med et hold, kan lave særskilt aftale med Ringsted Vægtløftning omkring (f.eks.) styrketræning. Kontakt formanden eller kassereren.

Kontingentet opkræves for 3 måneder ad gangen. Betalingsmånederne er; januar, april, juli og oktober.

Træningstider

Mandag, onsdag og fredag

Send en mail via kontaktformularen nedenfor